F1M2 Pete - Fujimi - 1/72
- Podrobnosti
- Kategória: Laco Rezák
- Uverejnené: pondelok, 18. marec 2013, 21:09
- Napísal: Super User
- Prečítané: 6405x
model by: Laco Rezak
photo by: Laco Rezak
F1M2 Pete
Fujimi 1/72
model by: Laco Rezak
photo by: Laco Rezak
F1M2 Pete
Fujimi 1/72
photo by: Martin Rezak
fotografie vyproštovacieho tanku nafotené v sukromnej zbierke v blízkosti plzne
model: Laco Rezák
photo: Laco Rezák
Názov: Výrobca: Mierka: |
Shinmeiwa SS-2 Hasegawa 1:72 460mm x 465mm |
model: Laco Rezák
photo: Laco Rezák
Názov: Výrobca: Mierka: |
F-104C Starfighter Revell 1:72 |
model by: Laco Rezák
photo by: Laco Rezák
Názov: |
F4U Corsair Academy 1:72 |
Typ F-14 bol v roku 1968 navrhnutý ako stíhacie lietadlo na ochranu lodných konvojov. Z námorného stíhacieho lietadla F-111B od fy. General Dynamics, od ktorého sa neskôr upustilo, zostal zachovaný pohon, spôsob zmeny geometrie krídiel a vysokovýkonný palebný riadiaci systém pozostávajúci z rádiolokátora AWG-9 a rakiet AIM-54 Phoenix. Prototyp prvýkrát vzlietol v decembri 1970, so zavedením do služby sa začalo od októbra roku 1972 pod označením F-14A. Vo vývoji a sériovej výrobe sa stále pokračovalo. Posledná verzia F-14A Plus má spoľahlivejšie dvojprúdové motory GE F-110, každý s ťahom 129,05 kN. jej nástupcom je F-14D s rovnakými motormi, ale značne zdokonaleným elektronickým vybavením.
VÝSLEDKOVÁ LISTINA SÚŤAŽE CENA PRIMÁTORA NITRY 2012 a M-SRž - AMAVET-u
AMAVET klub c. 836 – Modelársky klub ZOBOR v Nitre
Vás pozýva na
“Majstrovstvá Slovenskej republiky v papierovom a plastovom
modelárstve
žiakov AMAVET-u“
AMAVET KLUB 836 - MODELÁRSKY KLUB ZOBOR NITRA,
ZŠ NÁBREŽIE MLÁDEŽE,
CVC DOMINO V SPOLUPRÁCI S MESTOM NITRA
Vás pozývajú na medzinárodnú verejnú sútaž a výstavu plastových a papierových modelov
“Cena primátora mesta Nitra“ XVIII. rocník
Pekný model ...
Zlatý Claude
História prvého moderného jednoplošníka japonského námorníctva Mitsubishi A5M vzor 96, začala vypísaním špecifikácií 9-Shi v r. 1934 velením cisárskeho námorníctva. Išlo pravdepodobne o najmodernejší stroj tejto kategórie na svete.
Prvý prototyp Ka-14 bol dokončený v roku 1935. Skúšobný piloti od začiatku oceňovali vysoké výkony, vynikajúcu obratnosť a výborné vlastnosti pri štarte a pristátí. Maximálna rýchlosť 444 km.h-1 bola tak vysoká, že sa námorníkom o nej ani nesnívalo.
Medzi rokmi 1956-1962 tvoril súčasť prvolíniových amerických námorných stíhacích stíhačiek operujúcich z lietadlových lodí aj z pobrežných základní veľmi nezvykle tvarovaný typ: Skyray - nebeská raja. Typický prepadový stroj, veľmi obľúbený pilotmi, určený k rýchlim obranným akciám do výšky 15 000 m, ochrane flotily a ku krátkym bojovým akciám.
História tohto bezosporu krásneho lietadla začala veľmi slávne – sériou svetových rekordov. Pokračovala bohužiaľ neslávne – sériou vdou po pilotoch, najmä v Nemecku, ale aj v Taliansku, Holandsku, Kanade. Príčiny vysokej nehodovosti boli rôzne, od neskúsenosti pozemného personálu, cez zlú ochranu strojov pred poveternostnými vplyvmi až po slabý výcvik pilotov. Na využitie maximálnych výkonov Starfighter potreboval značnú dávku zručnosti, pretože netoleroval žiadnu chybu v pilotáži. Odmenou pilotom za jeho zvládnutie boli vzrušujúce zážitky a prekonanie všetkých súčasníkov v akcelerácii, stúpavosti a rýchlosti. Tým sa potvrdila poučka, že lietadlo lieta tak ako vyzerá.