- Details
-
Category: Jaro Mucha
-
Published: Wednesday, 04 August 2021 21:56
-
Written by Jaro Mucha
-
Hits: 4511
Po modeloch Boeing 747, A 380 nastal čas aj na Mriju. To boli tri modely čo som robil na zakázku a Mrija bol čerešničkou na torte. Takže oficiálne An 225 Mrija, 1:144, Revel. Poriadne veľká krabica nebitá dielmi dávala tušiť že to bude makačka. Ale pozitívom bolo výborné pasovanie dielov, čo mi bolo až čudné. Najprv bolo treba zostaviť cargo čo šlo pomerne rýchlo, Na túto "krabicu" potom prišli výztuhy a na to už išiel plášť trupu a ako hovorím všetko do seba zapadlo. Troška bolo treba dopasovať výškovky a dolepenie obrovských krídel bola výzva. Nešlo to ľahko a pre budúcnosť by som si to asi lepšie spasoval a pripravil dodatočné výztuhy - ten spoj je viditeľný. Potom došli dve výzvy - kolesománia a motory, jednoduch je ich veľa, veľa a ešte raz veľa. Oproti krabici, kde boli štyri valianty - zatvorený čumák, zatvorený čumák a zatvorený podvozok, otvorený čumák a otvorený čumák v pokľaku predného podvozku si budúci majiteľ vymyslel aby bol čumák buď otvorený, alebo zatvorený ( rôzne diely pre otvorený a zatvorený ). Nakoniec po rôznych pokusoch to vyriešil neodymový magnet ( priemer 6mm x 1 mm ) pod kabínou a kúsok plechu v nosníkoch v čumáku. Samozrejme nosníky som dodatočne posilnil. Dekály a lak už boli hračkou. Pri kamufláži si treba dávať pozor, lebo návod je trošku zmätočný a preto celkový výzor úplne nezodpovedá realite. Nakoniec som rád, že už je Mrija u majiteľa a ja môžem neplno makať na svojich modeloch.